Tolkendiensten
Zwitserland is een land in het midden van Europa met als buren Duitsland in het noorden, Frankrijk in het westen, Italië in het zuiden, Oostenrijk en Liechtenstein in het oosten. Het is geen lid van de Europese Unie, maar economisch wel sterk afhankelijk van de EU.
Religie
In 2010 was de meerderheid van de Zwitserse bevolking christen: 38,6% van de Zwitsers was rooms-katholiek, 28,0% gereformeerd (Evangelisch-Gereformeerde Kerk), 5,5% lid van een zogenaamde Freikirche (protestantse kerk zonder bijzondere band met de overheid) of behoorde tot een ander christelijk kerkgenootschap. 20,1% van de Zwitsers had geen religie. De grootste niet-christelijke religie was de islam (5,5%), daarna het jodendom (0,2%), de overige religies vormden samen 1,1% en van 2,0% van de Zwitsers was hun religie onbekend. Van de buitenlanders in Zwitserland is 44% rooms-katholiek, 5% gereformeerd, 17% orthodox, 18% islamitisch en 2% is niet aangesloten bij enige religie.
Meer over Zwitserland
Tolk Duits nodig?
-
Hoe werkt de tolkentelefoon?
Bel met 078 – 483 493 en kies optie 1 in het keuzemenu. Na het doorgeven van de taal en verwachte gespreksduur wordt u door één van onze medewerkers doorverbonden met een beschikbare tolk.
of:
Log in op uw tasnet-account en selecteer bij het soort tolkdienst: Nu telefonisch (adhoc). Vul de gevraagde gegevens in en kies aanvraag indienen. U krijgt via tasnet een telefoonnummer aangeboden dat gekoppeld staat aan uw ad hoc aanvraag. Let op: Dit is een Nederlands telefoonnummer, voor internationaal bellen kunnen er eventueel kosten in rekening worden gebracht door uw provider. Heeft u nog geen tasnet of wilt u meer informatie, stuur een e-mail naar customerservice@globaltalk.nl.
-
Wat is het verschil tussen een tolk en een vertaler?
Een tolk is iemand die luistert naar een spreker en de boodschap mondeling vertaalt voor degene die de oorspronkelijke taal niet (goed) begrijpt.
Een vertaler is iemand die een geschreven tekst schriftelijk overbrengt naar een andere taal. -
Hoe werkt het aanvragen van een telefonische tolkdienst?
Bel met 078 483 493 en kies optie 2 in het keuzemenu. Eén van onze medewerkers zal u verder helpen met het inplannen van uw tolkdienst.
of:
Log in op uw tasnet account en selecteer bij het soort tolkdienst Telefonische tolkdienst (reservering). Vul de gevraagde gegevens in en kies aanvraag indienen. Heeft u nog geen tasnet of wilt u meer informatie, stuur een mailtje naar info@globaltalk.nl.
Na elke reservering ontvangt u een referentienummer. Voor alle reserveringen geldt dat u deze maximaal 60 minuten voor aanvang van het gesprek kan aanvragen. U ontvangt van ons een aanvraagbevestiging per mail. Wanneer de aanvraag is bevestigd door een tolk krijgt u een bevestigingsmail. Heeft u geen bevestigingsmail, dan is de dienst nog niet gepland!
Bij aanvragen op korte termijn en in veel voorkomende talen adviseren wij om ad hoc in te bellen.
-
In welke talen kan ik een tolk reserveren?
Wij hebben tolken in ruim 200 talen. Kijk hier voor een overzicht.
-
Staat uw vraag er niet bij?
Neem contact met ons op via het contactformulier.