Al ruim 45 jaar bieden wij de oplossing voor taal- en cultuurproblemen. Dit doen wij bij veel verschillende klanten in de publieke- en commerciële sector. Achter al die verschillende klanten gaat een hele wereld schuil waarin u als tolk een belangrijke schakel bent.
Continu ontvangen wij aanvragen voor tolkdiensten van ministeries, ziekenhuizen, banken, scholen, logistieke bedrijven, gemeentes en nog veel meer sectoren. Global Talk is 24/7 bereikbaar voor een verbinding tussen onze klanten met de juiste tolk op het juiste moment.
De behoefte van de klant wordt steeds specifieker en daarmee de diensten voor tolken gevarieerder. Zo kan een tolk op dezelfde dag tolken in het ziekenhuis tijdens een operatie bij het ZNA in Antwerpen en thuis via de telefoon voor de luchthavenpolitie. Soms duren tolkdiensten hele dagen, bijvoorbeeld tijdens handelsgesprekken tussen multinationals zoals BASF en ING en grote congressen.
Vanwege de veranderende behoefte van onze klanten is het belangrijk dat u zichzelf blijft ontwikkelen. Steeds vaker wordt gevraagd naar tolken die zijn gespecialiseerd in een vakgebied, zoals zorg of rechtspraak. Daarnaast zijn klanten op zoek naar tolken die workshops geven over een specifieke cultuur, zodat zij die beter begrijpen. Meer dan ooit is het vak in ontwikkeling en dat biedt kansen voor iedere tolk.